Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

6 vteřin a dost! Otestujte si sami svůj životopis

31. 08. 2017 15:09:49
Jak vytvořit dobrý životopis? Stačí se zeptat strejdy Googla a vyskočí na vás stovky návodů. Vy si některý vyberete a postupujete podle něj, abyste nakonec zjistili, že jste svým dokonalým CV vlastně žádnou firmu nezaujali.

A nad přesvědčením o své skvělosti, kterou jste dali dle návodu na papír, kroutíte hlavou se slovy: “Jak je možné, že nikoho nezajímám?!”

Přemýšlejte!

99 % životopisů je napsáno špatně. Ano opravdu. A nerozlišujme v tomto případě, jestli jde o vrcholového manažera, nebo juniora, který se chystá teprve svoji kariéru rozjet. Drtivá většina z nich totiž oplývá zásadní a stejnou chybou. A ta nespočívá v tom, jestli máte fotku napravo místo nalevo nebo jestli jste vyjmenovali dostatek svých koníčků. Problém vzniká ještě dříve. V momentu, než jste začali psát. Lidé hledající si práci o svém CV totiž špatně přemýšlejí už na začátku. Životopis není jen informativní dokument. Životopis je především marketingový dokument - a věřte, že ten nejdůležitější, který jste kdy měli v ruce (nebo v počítači). Prodává totiž Vás. Musí tedy obsahovat hlavně to, co se Vám kde povedlo.

“Ale to je přece jasné,” už slyším, jak zareaguje většina z vás a ještě si zaťuká prstem na čelo. Ale opravdu jste o svém CV na začátku přemýšleli jako o marketingovém materiálu a ne suchém výčtu toho, jak se od školy formoval Váš život? Stačí jednoduchý test, který Vám odpoví sám.

Uvědomte si, že dle studií stráví průměrný čtenář (personalista, manažer, recruiter) nad jedním životopisem 6 vteřin. Děsivé? Určitě ano, když si představíte, jak dlouho Vám trvalo CV vytvořit. Vyzkoušejte si však drobný a jednoduchý test. Dejte své CV někomu, kdo ho nečetl (nejlépe někomu, kdo Vás příliš nezná). Například novému kolegovi v práci nebo známému u piva, který o Vaší profesní praxi příliš neví. A po šesti vteřinách mu ho bez předchozího varování vezměte a zeptejte se, čím jste ho zaujal. Není asi potřeba se rozepisovat o tom, že většina z Vás bude překvapena, že vlastně ničím relevantním.

Přemýšlejte nad strukturou a obsahem životopisu. Dávejte důraz a zvýrazněte fakta, která chcete, aby druhá strana zachytila jako první. Zapomeňte na obecné návody, které radí v životopise uvádět “schopnosti a dovednosti” jako komunikativnost či spolehlivost. To samé má v životopise určitě i váš soused, který už měsíc nepromluvil a trávník, který slíbil posekat, má už skoro půl metru. Platí pravidlo, že to co je všude, nemusí být nikde. Obecné položky jako flexibilita, schopnost motivovat tým nebo “umění” spustit MS Office o Vás vůbec nic neříkají právě proto, že je v CV mají skoro všichni.

Přemýšlejte o sobě, co umíte, o tom, co vás prodá. Vágní informace jen zabírají místo. Buďte konkrétní, nebojte se popsat reálné úspěchy.

A neváhejte se v diskusi pod článkem pochlubit, jak jste s testem dopadli. Rád si přečtu, že na jedničku!

Autor: Tomáš Drážný | čtvrtek 31.8.2017 15:09 | karma článku: 18.74 | přečteno: 1043x

Další články blogera

Tomáš Drážný

Pracoval(a) jste skvěle! Ale tu sešívačku nám tu nechte

Představte si, že jste právě dostali výpověď v práci. No a jako bonus Vám šéf zaplatí týden u moře, abyste se z toho šoku dostatečně zotavili a načerpali energii do hledání nového zaměstnání. Přijde Vám to jako sci-fi?

18.9.2017 v 11:58 | Karma článku: 16.39 | Přečteno: 1717 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Stisk Studentský deník

Ceny bytů a domů rostou, lidé se stěhují do rekreačních chat

S prvními mrazy končí zahrádkářská sezóna a většina chat se vyprazdňuje. Někteří lidé ale ve svých chalupách přizpůsobených k celoročnímu obývání zůstávají natrvalo. Vedou je k tomu nižší pořizovací náklady i blízkost přírodě.

21.11.2017 v 22:11 | Karma článku: 9.98 | Přečteno: 328 | Diskuse

Jiří Tichý

Bitcoin, peněženka a nákup

Určitě jste si všimli, že Bitcoin a celkový trh s Crypto měnou stále roste. Důvod bych viděl prostý v tom, že započala revoluce v měnovém systému.

21.11.2017 v 16:15 | Karma článku: 8.42 | Přečteno: 392 | Diskuse

Petr Šindelář

Výrobci vzkazují spotřebitelům. Spotřebitelé vzkazují obchodníkům

Po světě se roznesla fáma, že Číňanům i přes nedostatek kvalitní smetany zachutnalo máslo. Evropanům máslo prudce zdražilo a obchodníci nutí spotřebitele se ceně přizpůsobit, což v našem malém Česku neplatí pouze pro máslo...

20.11.2017 v 9:52 | Karma článku: 23.22 | Přečteno: 967 | Diskuse

Milan Petrák

Ke starším podnikatelům pro minerálku, k mladším pro slivovici

Obliba oboru podnikání je silně závislá na věku i pohlaví. Starší muži dávají přednost jiným oborům podnikání než mladší a stejně tak to platí pro ženy.

18.11.2017 v 22:28 | Karma článku: 5.72 | Přečteno: 394 | Diskuse

Karel Trčálek

Marxistické hlavy řádí jako divé, socialismus je zpátky v plné parádě

Ale netouží většina z nás právě po socialismu? Copak se nechceme vrátit zase tam, kde nám bylo tak dobře, kde nám bylo bez eurofašistů mnohem, ale opravdu mnohem líp?

16.11.2017 v 12:39 | Karma článku: 13.62 | Přečteno: 649 | Diskuse
Počet článků 2 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1380

www.executivejob.cz

Headhunter. Management consultant. Enterpreneur.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.